Tak, aby to bylo pro naše klienty vhodné a výhodné.
Někdy si s respondenty povídáme osobně, na to máme i několik stovek kolegů – tazatelů v České republice. Jsou opravdu všude, nejspíš jste některého z nich už míjeli, nebo Vás i oslovili jako respondenta.
Někdy si s respondenty povídáme raději po telefonu, protože je to rychlejší, nákladově příznivější a pro těch 5 minut rozhovoru není potřeba zvonit někomu u dveří.
Když má náš klient málo času a téma i cílová osoba to umožní, pak se ptáme přes internet. Má ho dnes podle ČSÚ skoro každý! A to je rozhodně víc domácností, než když jsme se začali kdysi ptát po pevných telefonních linkách. Je zároveň nejsnazší a nejrychlejší. Ale pro nějaké projekty v nejstarší věkové kategorii občanů bychom třeba doporučili ptát se spolehlivěji jinými metodami.
| Osobní rozhovory (CAPI, TAPI, PAPI)
| Telefonické rozhovory (CATI)
| On-line dotazování (CAWI, CASI)
| Skupinové rozhovory (FGD)
| Hloubkové rozhovory (IDI)
| Mystery shopping (MS)
| Studiové spotřebitelské testy (CLT/in-hall test)
| Spotřebitelské testy v domácnostech (in-home test)
| Asistované nákupy (AS)
| Eye Tracking (ETC)